ابتدا باید عرض کنم که در جهان امروز برای رونق دادن به کسب و کار از دنیای اینترنتی استفاده میشه و بازار کسب و کار سنتی تقریبا کساد شده چون هم هزینه بالایی صرف میشه هم زمان زیادی میگیره و هم بازخورد بالایی از لحاظ درآمدی نداره. برای رونق دادن به کسب و کار از طریق اینترنتی ابتدا باید به طراحی سایت بپردازیم و به کسب و کارمون در اون سایت مانور بدیم و روش کار کنیم حالا این سوال پیش میاد که طراحی وب سایت چی هست و چه جوری انجام میشه، و چه چیزهایی برای بهبود سایتمون لازمه؟ که در ادامه به اون اشاره می کنیم:
طراحی وب سایت در واقع یک پایگاه اینترنتی برای ارائه خدمات، فروش محصولات و معرفی کسب و کار هستT طراحی وب سایت یک پروسه iست که از لایهسازی صفحات وب، تولید محتوا، طراحی گرافیکی و رعایت اصول سئو تشکیل شده.
یک طراح سایت با توجه به اینکه در چه پروسهای از طراحی وب سایت درگیره، وظایف مختلفی داره. به صورت کلی در طراحی و راه اندازی یک سایت، به دو تیم یا فرد برای طراحی Back-end یا همان بخش کدها و Front-end نیاز داریم.
متخصص طراحی Back-end کسیه که مسئولیت نوشتن کدهای مختلف برای ایجاد ساختار اصلی وب سایت رو به عهده داره. این کدها همون چیزی هستن که از نظر بازدیدکنندگان یک سایت پنهانن و بیش از هر چیز وظیفه راه اندازی و عملکرد یک سایت رو به عهده دارن. یک متخصص طراحی سایت که وظیفه توسعه Back-end رو به عهد داره از زبان های برنامهنویسی مثل Python، ASP و PHP استفاده میکنه.
در بحث طراحی Front-end همه کارها برای بهتر کردن ویژگیهای دیداری یک سایت انجام میشن. در واقع تمام چیزی که بازدیدکننده سایت میبینه، نتیجه کار یک توسعه دهنده Front-end یا همون کسیه که با استفاده از کدهای مختلف ظاهر وب سایت رو به سر و شکل میده. برای توسعه ظاهر سایت، نیاز به کد نویسیه و نوشتن این کدها با زبانهایی مثل HTML، CSS و جاوا اسکریپت انجام میشه. البته فراموش نکنید که همیشه در این پروسه همکاری با یک گرافیست وب میتونه نتایج بسیار بهتری رقم بزنه.
بعد از طراحی سایت و بالا آمدن سایت مهم ترین چیز براب یازدید سایت تولید محتوا هست، اولین چیزی که با شنیدن نام محتوا به ذهن خطور میکنه به احتمال زیاد تولید محتواست. و اولین عبارتی که پس از شنیدن تولید محتوا در ذهن ما نقش میبنده تولید محتوا از نوع متن و نوشته هست. آیا واقعاً همینطوره؟ و محتوا صرفاً به تولید و تولید نیز صرفاً به محتوای متنی ختم میشه؟
خب در جواب این سوال باید بگم که قطعا اینطور نیست ما می تونیم هم محتوای متنی داشته باشیم هم گرافیکی مثل تولید ویدئو مارکتینگ، هم میتونیم محتوای گرافیکی از لحاظ درج عکس و فیلم از محیط کسب و کار و خدماتمون داشته باشیم و تولید محتوا زمانی با کیفیته که در اون محتوای گرافیکی هم باشه و متن خالی ارزش زیادی نداره و مشتری و ذهن خواننده رو درگیر نمیکنه در نتیجه جذب نمیشن و بازار کسب و کار ما رونق نمیگیره.
محتواتون رو میتونید در 4 قالب اصلی تولید کنید:
تصویر
ویدئو
صدا
متن
که هرکدام از این قالبها کارکردهای خاص خود رو دارن اما موضوع مهم افزایش تقاضای بازار برای محتوای ویدئویی هست که به همین جهت توجه ویژهای میطلبه. و به نوعی میتونیم بگیم محتوای ویدئویی آینده بازاریابی محتواست.
فرمتهایی که تعداد آنها بالغ بر 40 میباشد که برخی از آنها برای همهی قالب ها و برخی برای تنها یک قالب کاربرد دارند.
از فرمت های رایج محتوا میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم:
موشن گرافیک
اینفوگرافیک
وایت پیپر
رپورتاژ
و …
شاید در نگاه اول، تولید ویدئو مارکتینگ فرایندی مبهم، گران و پیچیدهای به نظر برسه، ولی واقعاً اینطور نیست. ویدئو مارکتینگ میتواند بهسادگی ِتصویربرداری ازطریق تلفن همراه و اضافه کردن موسیقی مناسب و لوگوی شرکت باشه. بهتره در این زمینه از تعابیر غیرضروری اجتناب کنیم: بازاریابی ویدئویی یعنی ویدئو رو به شیوهای به استراتژی بازاریابی خود اضافه کنید که نرخ شناخت و آگاهی از برند شما افزایش پیدا کنه. همهی ویدئوهای دارای اسپانسر که در شبکههای اجتماعی بهصورت پاپ آپ (Pop Up) مشاهده میکنید، خبرنامههای ایمیلی که در آنها فیلمی به نمایش درمیاد، ویدئوهایی که در صفحات اصلی وبسایتها و وبلاگها تعبیه میشه، انواعی از بازاریابی ایمیلین.
تاکنون تحقیقات متعددی به رابطهی مثبت ویدئو و افزایش نرخ تبدیل اشاره کردن. یک ویدیوی قانعکننده، کاملاً رفتار مشتریان بالقوه رو تحت تأثیر قرار میده و حتی یک بازدیدکنندهی ساده رو به یک لید (مخاطب بالقوه) تبدیل میکنه. اگر تیم بازاریابی بتونه ازطریق یک فیلم تأثیرگذار، احساسات و هیجانات درستی رو در بینندگان به وجود بیاره، به ابزار بازاریابی قدرتمندی دست پیدا کرده. از طرف دیگه ویدئو میتونه نکات آموزشی محصول و گواهینامههای مرتبط رو بهتر به تصویر بکشه، که بهنوبهی خود نرخ تبدیل رو با شتاب فزایندهای بالا میبره.
حجم بالای ایمیلهای اسپم، بازاریابی ایمیلی رو با چالشی جدی مواجه کرده و برندها بهسختی تلاش میکنن فهرست مخاطبان رو به باز کردن ایمیلهای خودشون تشویق کنن. طبق آمار، اگر از واژهی «ویدئو» در عنوان ایمیلهای شرکت استفاده کنید، احتمال باز شدن ایمیلهای شما بهشدت افزایش پیدا میکنه. شاید عجیب به نظر برسه ولی ایمیلهایی که حاوی ویدئو هستن، بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد بیشتر از سایر ایمیلها باز میشن در اغلب موارد، نمیتونیم منکر شیم که تماشای یک ویدئو سادهتر از مطالعهی محتوای متنیه؛ مخصوصاً اگر در ویدیوها، روش استفاده از محصول یا نکاتی رو نمایش بدین که ازطریق توصیفات متنی، بهسادگی قابلدرک نیستن، بازدهی ویدئو رو بیشتر میکنید.
سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization هست که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو داره که همگی آنها به یک معنی هستن و می تونیم اونارو بصورت زیر تعریف کنیم:
سئو وب سایت (بهینهسازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دستکاری موتورهای جستجو با روشهای غیر اخلاقی نیست. آنها برای کمک کردن به بهبود رویت و ارتباط وب سایتها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبهبندی بالا، ایجاد شدهاند.
خدمات سئو وب سایت رو میتونیم مجموعهای از روشها برای تغییر استراتژیک وب سایتها دونست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت اون در صفحه نتایج جستجو، میپردازه.
سئوی وب سایت فرآیند سادهای نیست که به راحتی پیادهسازی بشه زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینهای و صبر هست. موتورهای جستجو با تغییر مداوم الگوریتمهای رتبهبندی خود غیر قابل پیشبینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.
سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکی از فعالیت هایی هست که توسط سئوکار انجام می شه
برای اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی وب سایت و سئوی وب سایت با ما همراه باشید.
درباره این سایت